30.01.2015.

Rođendanski

U zemlji u kojoj su roditelji toliko siromašni da pedofili očas posla namame decu na slatkiše, u zemlji u kojoj mladi par podiže kredit da bi dobio decu (preslatke trojke), a onda se neki fini svet sažali i otplati im taj kredit, pa osvanu naslovi "Trojke su sada samo njihove", u zemlji u kojoj je neko kiselinom polio štene - napunila sam 45 godina. 





Malo je tu razloga za sreću. Da nisam za život zaankerisana porodicom i nekolicinom prijatelja, tačno bih flipnula! Tada bih bila srećnija. Niko nije poludeo dvaput, pa bi mi život baš prolazio u radosti. Naravno da i ovakva (relativno neflipnuta) svakoga dana imam mnogo razloga za sreću. A onda se zeznem i otvorim novine.


***

Četrespet je jedna ćoškasta brojka. Ni tamo, ni ovamo. Za četrdeseti rođendan sam pravila žurku. Možda ću i za pedeseti. Za ovaj ćoškasti nisam i načisto sam se izbedačila kada sam shvatila da mi je skoro najveća radost na sam rođendan došla od interniste i anesteziologa. Jbga, umesto u kafanu, na rođendan sam svratila do bolnice. Kažu da sam baš zdrava, pa mogu da se operišem. Do krasnog!


Zato se ne čudim što su mi mnogi, čestitajući mi rođendan, pre svega poželeli dobro zdravlje. To je posle četrdesetog rođendana sasvim normalno. Posle šezdesetog se poželi dug život. Valjda se za osamdeseti žele novi mlečni zubi. Po svoj prilici, dolaze mi dani kada ću za rođendan umesto flaše vina dobijati dva korena đumbira. Nije ni to loše. A i skup đumbir, u majčetinu!


Inače, 364 dana u godini na rođendanske čestitke po tuđim fejsbuk profilima gledam s blagim intelektualnim prezirom (mada ih i sama pišem), a onda dođe taj jedan dan kada me baš obraduju. Šta ću?! Priznajem. Radujem im se i svakome zahvalim ponaosob. Da l' to dete u meni potera inat podacima iz lične karte - ne bih znala kasti. Sasvim je moguće.



***

Imam sreće da mi se zapatilo mozga u glavi taman kol'ko treba da znam da se sa 45 ne može imati 25 godina, ama baš nikako! Da mi ne zamere neistomišljenice (a silno bih se zabrinula!), slatko se nasmejem svačijem pokušaju da zadrži mladalački izgled kad mu vreme nije. Ne mislim na održavanje zdravlja, elementarne kondicije i negovanog izgleda, nego na šiparice zarobljene u telu mojih ispisnica. Mukice! Još samo u nožni prst da zviznu kubik-dva botoksa, i da načisto zeznu krštenicu! Još jedan razlog da volim Meril Strip.


Ako zanemarimo te spoljašnje manifestacije protoka vremena, koje bismo mnogo normalnije prihvatali da nema Holivuda, Bolivuda i našeg estradnog Diznilenda, kako bismo merili starost? E, nad ovim se pitanjem ozbiljno zamislih. U stvari - lažem. O tome već danima razmišljam. Okrećem, prevrćem, zavrćem mu ruku, palim indijansku vatru, a i samu sebe dinstam lagano, i jedini odgovor do kojeg sam došla je sledeći:



Čovek ostari kada više nije spreman
da stane u prvi red u odbrani svoje ideje:
ostari kada dozvoli da mu se svi ideali razdeviče;
ostari kada prećuti nešto samo zato što mu se
tako više isplati.

Ukoliko bi neko rekao da je to u suštini mudrost, a ne starost, nek pročita ponovo. Zar ne poznajete starce od 20 godina? Baš nijednog? Cvrc! Pročitah da Džudi Denč ozbiljno razmišlja o tome da se istetovira. A tek joj je osamdeset leta.

Ja razmišljam o tome da naučim da štrikam, al' ozbiljno ;) Štrikala bih samo i isključivo najšarenije šalove, šarenije od tih koje sada zamišljate.

***

Bacih upravo pogled na sat. Za pet minuta mi se završava rođendan. Ne smem da kažem da je bilo i boljih, jer ne znam kakvi me tek čekaju. S druge strane, smem da kažem da je sasvim fino imati 45 godina i velike snove. 

Šta god da ste danas slavili - Časne verige, rođendan Čehova ili Branka Miljkovića, živi mi, zdravi i veseli bili!

Odoh sada da smažem veliko parče torte, dok mi alibi nije prošao ;)






8 коментара:

  1. Ti si,koliko čitam, od onih kojima starenje služi za učenje i sticanje mudrosti! Dobro zdravlje i srećan ti rođendan! Neki dan napunih 49, pa ne moram da ti persiram. :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Snežana.

      Starenje i ja miroljubivo koegzistiramo :)

      Избриши
  2. Srećan rođendan! Želim ti da ne počinješ onaj šal - ima još vremena, da što manje otvaraš novine, a što više knjige (a može i blogove), što veće parče torte i što veće snove!

    ОдговориИзбриши
  3. Pročitala sam negde da srednje godine počinju sa 45. Gledaj to sa vedrije strane, dovoljno si stara da znaš šta hoćeš, a dovoljno mlada da i to uradiš! I ja sam tu negde... Srećan ti rođendan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Suzana.
      Za srednje ne znam, ali pametne godine počnu onda kada hoćeš samo ono što možeš i da ostvariš. E, od njih sam daleko ;)

      Избриши
  4. Veliki snovi su uvek tu negde, samo im treba pomoći da isplivaju pored svih obaveza i moranja. A novine mogu da otvorim samo slučajno, ako sam neoprezna. :)
    Srećan rodjendan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Marg.
      Nikako da naučim da budem oprezna.
      Ko velim - ima vremena. ;)

      Избриши