02.06.2016.

Штројење мушица у образовању



Листајући канале у јутарње доба и тражећи да видим негде најновије вести, налетим на Јутарњи програм телевизије са националном фреквенцијом, познате по истраживачком новинарству, честим гостовањима премијера, још чешћим гостовањима највећег истраживачког новинара модерног српског новинарства, који нас редовно обавештава о надолазећим кризама, катаклизмама, апокалипсама и државним ударима. У том тренутку је на екрану била фина госпођа, потписана као директорка једне београдске основне школе. Помислим - опа, ево нешто о просвети!
И одгледам цело гостовање.

Друга гошћа у студију била је госпоја у тренду негована, на равно исфенирана, благо напућена. Запитах се на кратко откуд и она ту, пошто знам да просветне раднице одавно нису у тренду, али се успешно ваде на то да имају стила, па не морају да терају моду. Енигма је разрешена чим је водитељ најавио тему: фенг шуи уређење школе.




Морам да напоменем да је и друга госпоја по сопственом убеђењу запослена у образовању јер је директор Института за фенг шуи, који назива центром за образовање. Нешто налик фризерској академији, али научније, јер је институт у питању. Иначе се бави и неким метафизичким системима, али ту сам се погубила.

Тако одушевљена дупло образовним прилогом кренем помно да слушам.
Имам шта и да чујем!
Директорка школе је приликом једног путовања у Лондон имала прилике да се упозна са фенг шуи уређењем простора, и из места се одушевила. По повратку је ступила у контакт са научницом метафизичког института и позвала је да одржи предавање целом колективу основне школе. Следећи корак је, природно, била образовно-научна сарадња између ове образовне и оне научне институције. Није да директорка основне школе није и раније сасвим инстинктивно нагињала ка метафизичком уређењу простора. Рецимо, одувек је инсистирала на хигијени, што је чист фенг шуи. Затим, пре неку годину су окречли школу у жуто, наранџасто, плаво, што је, као што сви знамо, опет непатворени фенг шуи. Међутим, тек је доласком правог стручњака школа прогледала. По речима стручњакиње спојене су енергије неба и земље. То се одмах осетило у школи! Тај проток спојене енергије је вратио свима осмех на лице и атмосфера је постала позитивнија. Велики проблем је настао због неке низбрдице иза саме школе, којом хоће та енергија да се одлије, па ваљда да заврши у подземним водама, где ли? Жива нисам како ће то да разреше, али свакако им држим палчеве, осим ако то с палчевима није фенг шуи јерес.

Даље, стручњакиња је препоручила наставницима да стално ротирају децу у учионици, уместо да дете седи на истом месту целе школске године. Каже да му можда баш то место не одговара по енергији, па је онда боље по дете да се ротира. То вам је метафизички принцип рингишпила, вероватно. Могуће је да су деца мало ошамућена од тих ротација, али успеси у настави свакако не изостају.

Врхунац доприноса наставном процесу проистекао је из шока који је научница с института доживела када је сазнала да је директоркина канцеларија на другом спрату троспратне школе.
Па како, аман заман?!
Па где вам је памет, људи?

Па, једино што би било горе јесте да је та канцеларија на првом спрату, али срећом та несрећа по школски систем Србије је ипак избегнута. Научно објашњење каже да онај ко влада (мајке ми, тај израз је употребила) мора да буде на врху. Значи, да би се школом успешно руководило, неопходно је да канцеларија директора школе буде на највишем спрату. Ако је школа у приземној згради, има да се дозида бар неко поткровље, голубарник, мансарда, маренда, фруштук - шта било! Не сме се тако лаички поступати и препуштати судбина школе злим силама и неусклађеним енергијама!

Узгред, на трећем спрату поменуте школе налазила се библиотека. Изгледа да је пројектант имао глупу идеју да образовним системом влада књига. Одма' се види да је дилетант у питању!


Е сада, мене занима следеће:

1) која наставничка компетенција је унапређена предавањем фенг шуи научнице целом наставном колективу

2) да ли су наставници за то добили бодове за стручно усавршавање и колико

3) с које позиције се из буџета школе издвајају средства за консултантске услуге Института за фенг шуи

4) шта ради инспекција за то време

5) да ли ће бити реакције стручне просветне јавности и јавности уопште

6) да ли ће реаговати ресорно Министарство и зашто неће.


НАПОМЕНА: Уколико се осећате искомплексирано, исфрустрирано и наставнички мање вредно зато што у својим школама нисте обезбедили спајање енергије неба и земље, и самим тим сте доказали да не бринете о добробити својих ученика, потрудите се да тај проблем што пре решите.

Уколико немате пара за тај консалтинг од врхунског значаја за школу, јер још нисте исплатили ни дневнице, путне трошкове, рачуне, папир за копирање, креде и слично, имам сјајну идеју за вас. Предлажем Министарству да организује стручно саветовање за шефове рачуноводства, на тему Чек изобиља. То вам је онај чек што се пише васиони, па вам она намести да вам паре саме пристижу.

Такође предлажем и да се све школе обавезно претплате на научне часописе. За почетак нека то буде Треће око.



ПРИЛОГ
Упутство преузето са сајта Успешна жена:


Pisanje Čeka Izobilja je ritual kojim obezbeđujete izobilje u svom životu. Obavite je u prvih 24 sata Mladog Meseca .
Najbolje je da listu sastavite u prvih 8 sati Mladog Meseca, pre nego što Mesec uđe u fazu praznog hoda.
Ukoliko propustite prvih 8 sati Mladog Meseca okončajte je u okviru prvih 24 sati.
1. Uzmite ček iz svoje čekovne knjižice, odštampajte ga ili jednostavno nacrtajte ga na papiru. Iskoristite svoj kreativ u slučaju crtanja čeka, jer kreativna energija je veoma jaka i blagotvorno deluje na ishod.
2. U odeljku “Primalac” zapišite čitko svoje puno ime i prezime
3. U delu u kom se upisuje brojevima iznos upišite “ISPLAĆENO!”
4. Na liniji na kojoj slovima pišše iznos upisite “U POTPUNOSTI ISPLAĆENO!”
5. Na mestu gde je potpis Uplatioca napisite “ZAKON IZOBILJA”


Ако вам ово не упали, не примам рекламације али остајем поносна што сам и ја попут директоке београдске основне школе успела бар мало да допринесем општем бољитку у нашем образовању.




11 коментара:

  1. Професорка, Ваш текст сам објавио заједно са једном вести и уз свој коментар, под насловом:

    Српско напредно образовање за себре Новог феудалног поретка - https://cirilizovano.blogspot.rs/2016/06/blog-post_81.html

    Надам се да немате ништа против, а ако Вас занима шта мислим под "Нови феудални поредак", прелистајте текстове под ознаком Нови светски поредак на "Ћирилизовано" - https://cirilizovano.blogspot.rs/search/label/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%20%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BA.

    Иначе уживам у Вашем писању. Због стила и средства (волим када просветни радници користе нове технологије у свом послу), и упркос горком укусу.

    Поздрав из Чачка,

    Александар

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Александре, с обзиром на то да нисам универзитетски професор, нема потребе да ме ословљавате са "професорка".
      Ово остало је у реду, јер сте испоштовали правила преузимања текста са овог блога.
      Иначе, многи просветни радници користе ИКТ у послу, а ово мени није посао, него лични блог :)

      Срдачан поздрав!

      Избриши
    2. Poštovanje. Ja sam završila Filološki fakultet 1997. godine i na mojoj diplomi piše PROFESOR engleskog jezika i književnosti. Od kad znam za sebe, titula ljudi koji predaju u srednjim školama je upravo ta. Na vratima zbornice moje škole, stare, ugledne institucije piše PROFESORSKA DVORANA. To što je neko posle 2000-e odlučio da degradira poziv prosvetnih radnika raznim potezima, pa i ovim da se ubede ljudi da su nastavnici i da se, prosto, brane da nisu profesori, meni je čudno. Poštujem tuđe odluke, ali ih ne prihvatam. Što se mene tiče, to je ne manji problem za profesiju nego što je neko izneo stavove o rasporedu prostorija u nekoj školi. Svako dobro.

      Избриши
    3. Просветни радници који предају у средњој школи немају титулу, већ занимање.
      Јако ме забрињава интелектуално стање средњошколског наставника који испред свог имена стави "проф."
      То је и знак неписмености и показатељ ничим оправдане сујете (не мислим на вас, говорим уопштено).

      Што се ваше опаске тиче, ко зна колико година уназад и у основним школама предметну наставу предају високообразоване колеге. Више не постоје наставничке више школе.

      Ако је колега који у основној предаје са факултетском дипломом наставник, стварно не разумем по чему сам ја професор. Тек не разумем по чему је неко деградиран, ако се људи са истим дипломама третирају као људи са истим занимањем.

      Понављам, ми немамо титулу, већ занимање.
      Титулу професора имају само универзитетски професори.

      Избриши
    4. U redu, uhvatili ste se za reč "titula", imate bukvalno pravo, ali ja nisam mislila bukvalno kao "dr, mr", a nadam se da ste tako i razumeli u suštini, nego ste potegli to da biste nešto dokazali. Poštujem. Govorim o činjenici da na mojoj diplomi piše PROFESOR , ne znam o čemu Vi govorite i zašto kao odgovor na moj post pišete šta Vas zabrinjava, uz aluzije, kad ne znate da li ja to radim (pisanje "prof" na početku). Uostalom, za SŠ prosvetne radnike, to "prof" se pisalo iza imena i prezimena, pisala je moja profesorka koja je bila đak generacije na Filološkom svojevremeno i sada je legenda kruševačke gimnazije, od nje sam naučila mnogo pa i to. Ja to ne pišem ali ako ona to radi, onda to za mene nije nikakvo čudo. Koristite izraze "jako me zabrinjava" pa onda navodite neke stvari a ni ne znate da li ja to radim (uz ogradu da ne mislite na mene, ali ste se nadovezali na moj post iako ja nigde nisam napisala da stavljam "prof" ispred imena, dakle, nadovezujete se uz ogradu u vezi mene ali ipak se posredno nadovezujete), što je sa druge strane zabrinjavajuće, ali to nije moja stvar da komentarišem.
      A to što ne razumete kako se na sitne načine degradira naše školstvo, pa i na ovaj način, ok, i to mogu da razumem.
      Ja lično imam više od jednog zanimanja, nisam samo prosvetni radnik, a titule me nikakve ne zanimaju jer sam i pisac i novinar i kopirajter i "privatni" profesor, samo me ponekad iznenadi realno stanje - šta je pisalo na mojoj diplomi, šta piše na ulazu u moju zbornicu i šta su nam uveli od 2000-e u škole kroz raznorazne "sitnice".

      Избриши
    5. Претпостављам да сте случајно прескочили део у коме објашњавам разлику у образовању некадашњих наставника у основним школама и данашњих.
      Деградација наше професије је огромна, али да има икакве везе са начином ословљавања и брисањем граница између наставника у основној школи и оних у средњој - нема. Данас и учитељи имају факултет, баш као и ви. Да се ја питам, сви бисмо били учитељи, јер суштински то и јесмо.

      Избриши
    6. Pretpostavka Vam nije na mestu. Razilike ima. Uopšte ne govorim pežorativno, poštujem OŠ kolege, ali ima. Uostalom, onda bi to bili isti nivoi obrazovanja da nema razlika. Meni "učitelj" ne smeta, naprotiv, ta reč ima ogromne pozitivne konotacije, i nemam problema da me neko tako zove, ni učitelj, ni učitelj života, ni lajfkouč, jer mi sve to jesmo, poenta je samo da na mojoj diplomi piše "profesor" i da na mojoj zbornici piše "profesorska dvorana" i da su se moji profesori u SŠ zvali profesori i da je to neko izmenio.
      U Vašem ophođenju ima puno aluzija i skrivenog sarkazma, te se odjavljujem iz takve diskusije i želim Vam svako dobro u nadi da se ipak, nekako, razumemo, jer to je najbitnije.
      Feng šui u školama jeste poslednja stvar o kojoj bi trebalo misliti u školstvu koje je raspadnuto višim voljama, ali, svakako, nije ni toliko strašan da se napada na ovakav način, jer, prosto, postoje ozbiljnije i suštinskije stvari, ali pretpostavljam da ste se i njima bavili, vidim da imate blog. Zaista svako dobro i pozdrav.

      Избриши
    7. Appendix: da ne bi bilo budućih pretpostavki, apsolutno mi je jasno da svi imaju fakultete i poštujem sve kolege i sve fakultete i zvanja, poenta je u tome da, kao što u marketinškoj agenciji postoje nivoi zvanja i zaposlenja, bez obzira na isti fakultet, tako bi trebalo da postoje na svim mestima. Razlika u fakultetima ne postoji, ali razlika u nivou škola da, ponavljam, bez ikakve kritike ili osuđivanja OŠ posla, jer su mi roditelji radili taj posao kao nastavnici. Poenta je, takođe, da meni i na diplomi i na vratima zbornice piše isto, i isto su se zvali ljudi koji su meni predavali u SŠ, i to je ono što sam htela reći.

      Избриши
    8. За сваки случај, додаћу:
      1) то што се сада наше занимање назива наставничким, без обзира на то да ли радимо у основној или средњој школи, благе везе нема са деградирањем просвете
      2) да ли је фенг шуи страшан немам појма, али да у овом друштвеном тренутку директори треба да имају паметнија посла и да не расипају ресурсе тек тако - треба
      3)ако смо већ завршили исте факултете, дубоко сам убеђена да су много већа методичка знања и вештине потребне колегама који енглески језик предају од првог до четвртог основне, на пример, него мени или вама, које предајемо у средњој школи.

      Избриши
  2. Ово је предивна вест, фенг шуи је последњи крик у просвети. Надам се да су све време водили рачуна о несметаном протоку ЧИ енергије, те да су ЈИН и ЈАНГ усклађени. Жао ми је што сам пропустила прилог, али ми је драго да ви нисте, поштована Бобо.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Све је услађено, енергија неометано протиче, а ја одо да вртим децу у круг ;)

      Избриши