29.11.2016.

Дневник просветног радника, мај 2026 - студијско путовање

Не, не, нисам ја ишао.

Одавно је утврђено да најбоље резултате доносе студијска путовања на која не иду наставници, већ представници Министарства, Завода, локалне самоуправе и Савета родитеља Републике Србије. Захвалан сам им на томе што су и овог пута били спремни да се жртвују за нас и отпутују у пријатељску Африку. Обишли су неколико земаља, упознали се са њиховим образовањем, видели у каквим условима раде школе, ђаци и наставници, видели да су код њих деца срећна у школи. Онда су, крајње добронамерно, пожелели да и наша деца буду срећна у школи. Заседали су две недеље на Златибору, три у Дубровнику и на крају отишли на месец дана у Карлове Вари, да би могли на миру да анализирају ситуацију и донесу закључке. Хвала им што су били спремни да се одвоје од својих породица толико дуго зарад општег добра. Ако је ико икада крваво зарадио своје дневнице, то су они.

Јуче је у школу стигао допис у коме нас Министарство обавештава о донетим закључцима и препорукама. Као и увек, дали су нам разуман рок да све припремимо и од наредне недеље кренемо у нове радне победе, под слоганом "Афрички модел образовања за срећну децу у Србији".



Допис вам преносим у целини, онако како је и нама стигао:



"МИНИСТАРСТВО ОБРАЗОВАЊА, НАУКЕ,
КАРЛИНГА И ХОРТИКУЛТУРЕ
Бин Заједова 22-26
11000
Београд на лијанама

17. мај 2026.

Предмет: 
Закључци и препоруке за имплементацију "Афричког модела образовања"


Поштовани директори, педагози, психолози, наставници, домари и теткице,


У складу са настојањима наше државе да унапреди и реформише образовање у Републици Србији, обавештавамо вас да су донети закључци и препоруке о имплементацији најновијег модела образовања, који ће вратити осмех на лица наших ђака.

Молимо вас да ово схватите као препоруке за уређење наставног процеса, док ћемо о казненим мерама обавестити директоре у одвојеном допису.

Схватајући колико је неопходно да сваким коренитим променама претходе озбиљне припреме, остављамо школама да саме одреде рок у коме ће моћи да спроведу све неопходне измене, под условом да не буде дужи од седам календарских дана.


ЗАКЉУЧЦИ И ПРЕПОРУКЕ


  1. У Африци школе нису опремљене
ПРЕПОРУКА: Овде није потребно спровести неке опсежне припреме.

      2. У Африци школе нису лако доступне деци

ПРЕПОРУКА: Потребно је извршити премештај ученика, и то на такав начин да ниједном ђаку школа не буде на мање од седам километара од адресе на којој је пријављен. 

       3. У Африци деца пешаче до школе

ПРЕПОРУКА: Потребно је раскинути уговоре са свим локалним превозницима, укинути ђацима право на месечне карте и строго забранити возачима да их радним данима примају у аутобусе.

       4. У афричким школама деца седе на поду

ПРЕПОРУКА: Потребно је избацити сав намештај из учионица и исцепкати га за потпалу. У случају да домар није у стању да сам обави овај посао, увести то као радну обавезу наставницима у суботу.

       5. У Африци су сва деца исто обучена у неку тканину обавијену око струка

ПРЕПОРУКА: Новац намењен опремању школа преусмерити у набавку довољно квадратних метара тканине и донети интерни Правилник о ношењу обавезне школске тканине. Уколико теткице нису у стању да саме искроје одговарајуће комаде тканине, увести то као радну обавезу наставницама у суботу.

        6. У Африци се настава обавља уз помоћ креде, табле, сунђера и кофе с водом

ПРЕПОРУКА: Новац намењен за набавку средстава за одржавање хигијене преусмерити у набавку одговарајућег броја кофа.

        7. У Африци су учионице неугледне, тако да не ометају пажњу ученика

ПРЕПОРУКА: У већини школа нису неопходне велике припреме. Онде где јесу, препорука је да се боја мало ољушти са зидова, да се поваде прозори и подови, те да се на подове проспе мало земље и воде, па да се такав под добро утаба ногама. Уколико домари и теткице нису у стању да сами обаве посао, увести то као радну обавезу наставницима који носе број ципела већи од 43, у недељу.

         8. У Африци су наставна средства приручна

ПРЕПОРУКА: Увести радну обавезу наставницама и наставницима са бројем ципела мањим од 44, у недељу. Обавеза се састоји у изради следећих наставних средстава: крпене лопте, лијане, уплетени конопци, штапови разних дебљина и дужина, угаљ за цртање, лоптице од земље за основне рачунске операције и слично.

         9. У афричким школама се пуно пева и тапше рукама

ПРЕПОРУКА: Прерадити све наставне јединице у песме и упутити наставнике са лошим осећајем за ритам на одговарајуће стручно усавршавање, које ће бити организовано за викенд, у касним вечерњим часовима.



Уколико има неких питања, упутите их Канцеларији за питања без одговора.

Желимо вам срећан рад и много успеха у највећој реформи образовања у модерној историји Србије.

Надамо се да цените наше напоре да реагујемо на  изражено незадовољство финским системом образовања, по коме сте радили претходних година.

С господарским поздравом!

Ваш Премијер"






2 коментара: