Ако нисте знали, у првом разреду основне школе нема оцењивања, што значи да нема ни јединица, ни понављања, ни разредних испита. Сви који су ишли у први разред, ићи ће и у други. То се зове превођење у други разред.
Ништа необично. Постоје земље у којима нема класичног оцењивања до четвртог, или чак шестог разреда основне школе. То не значи да се не прати напредак ђака, већ само да нема класичног оцењивања и чувеног општег успеха, због којег се код нас штимују оцене кроз читаво школовање.
Као напредна земља, ми смо отишли корак даље. Ми не само да преводимо у други разред све ђаке који су ишли у први већ се, по најновијој памети, очекује да у други разред преведемо и оне који уопште нису ишли у први, већ су се само уписали у школу.
Уколико се ђак никада није појавио у учионици, има неку непотпуну документацију па није јасно ни како је уписан у школу, чак и ако не знамо где тај ђак уопште живи и да ли је уопште у Србији - крив је учитељ. Ђутуре! Небитно је што учитељ редовно пријављује стручној служби и руководству школе да ђаци не долазе, и што они којима је пријављено не реагују. Крив је учитељ!
Ништа лакше него окривити просветног радника, и одрезати му казну.
Постали смо најопаснији криминалци у својим општинама!
У ОШ "Радоје Домановић" у Параћину, седморо учитеља ће бити кажњено одбијањем 20% од плате у трајању од три месеца. Прошле школске године троје учитеља је имало одељења првог разреда, и у њима укупно15 ученика који се уопште нису појавили у школи. Ниједном. Из неког разлога, једна учитељица из ове трочлане групе изузета је из поступка и кажњавања.
Преосталих пет учитеља који ће бити кажњени били су у комисији која прегледа документацију. Они тврде да су записник у коме су навели проблем са тим ученицима предали директорки. Она тврди да нису. Све и да нису, учитељи тих невидљивих ђака су на седницама уредно пријављивали проблем, и руководство школе је са проблемом било упознато.
Уредно су их уписивали у дневник, на свим седницама већа пријављивали да те ђаке и не познају и да тај проблем треба некако решити. Ни педагошка служба, ни секретар, а ни директорка школе нису предузимали ништа. Иначе, на крају сваке школске године, директор се потписује на крају дневника и тиме потврђује да је све што у дневнику стоји законито и регуларно у сваком смислу. Ови у школи никада виђени ученици су остали неоцењени (у смислу изостанка описног запажања учитеља о напретку ђака), и директорка је то потписала као нешто што је сасвим у реду. И на већу је такво стање потврђено.
Остали прваци су затим постали другаци, без оних "невидљивих ђака". А онда је ових дана одлучено да учитељи и само учитељи буду кажњени због тога што те прваке нису аутоматски превели у други разред, и због тога што су прихватили (као комисија) тако вођену документацију. Аргументи типа "никада их нисмо упознали" или "зашто да будемо кажњени када је директорка потписала дневнике и потврдила да је све у реду", нису помогли.
Директорка тврди да је чак и министар послао допис којим потврђује да су ђаци морали да буду преведени у други разред, без обзира на то што се никада нису појавили у школи, али ово треба узети с резервом, мада је добро да министар сазна шта се све у његово име тврди.
КО ЈЕ ОВДЕ ЛУД?
ШТА ЈЕ ОВО?
1) Где је одговорност директорке која је потписала дневник као доказ уредно вођене документације?
2) Где је одговорност директорке, секретара и стручне службе који нису реаговали на пријављивање потпуног изостајања ђака из школе?
3) Где је одговорност родитеља за то што нису слали децу у школу, која је по закону обавезна?
4) Где је одговорност директорке која покреће дисциплински поступак против колега, иако су прошла више од три месеца од ситуације за коју се терете?
5) Где је одговорност школског одбора који одбија жалбу колега?
6) Где је одговорност инспекције која није утврдила одговорност директорке?
7) Где је одговорност министарства које очигледно и не зна шта се у школама догађа, или се прећутно слаже са оним што се догађа?
Као што видите, има седам одговорности пре одговорности учитеља, а само учитељи треба да буду кажњени.
Држава нам не дозвољава обуставу рада јер смо делатност од изузетног значаја, а када се над просветним радницима иживљава ко како хоће, изузетног значаја нема. Они са дебелом политичком залеђином остају недодирљиви, док они који марљиво раде свој посао треба да изгубе 60% ионако бедне плате. Поштен и марљив радник треба да обољева и пролази кроз тортуру јер се некоме може да га љага и блати.
Срам вас било све заједно, све вас који учествујете у овој ујудурми, фингирате податке, не умете да радите свој посао, чувате своје фотеље а законе не познајете, и онда се иживљавате над учитељима! Шта то радите? Покупите из матичне службе имена деце рођене те и те године, па их распоредите по школама и одељењима, таман та деца живела у Немачкој? Министарству то не смета? И онда учитељима од плате што су савесно одрадили свој посао?! Срам вас било!
Колегама који су овом приликом кажњени желим да нађу доброг адвоката, наплате од школе добре паре, али и од одговорних физичких лица, јер је неопходно да и они по џепу осете последице свог неодговорног и бахатог понашања.
А онда им желим да оду са тим парама на дивна путовања са својим породицама и залече бар мало стрес кроз који пролазе, ни криви ни дужни!
Ima i slučajeva kada škola po spisku iz LU sama pribavi izvode rodjenih za nevidljivu-Romsku i tako imaju "tačan broj "za jedno više odeljenje u prvom razredu.REŠAVANJE KADROSKOG PROBLEMA. U toku godine moraju da podnesu prijavu LU, ali predhodno da sve mere preduzmu(razgovor sa roditeljima, nastavničko veće,prijave CSR. A pitanje je da li je roditelj nemaran ako je svoje dete poveo sa sobom u inostranstvo. A LU da li može da pokrene postupak ako rotitelj nije više na toj adresi.Presude govore da neki zahtavi za pokretanje prekršajnog postupka ODBAČENI a neki KAŽNJENI(u osustvu).
ОдговориИзбришиSramota je ovakvo nešto pročitati. Ovo nema ni u Zimbabveu. Direktorka nikad nije kriva jer je ona direktorka. Nastavnici su glineni golubovi. Neka su kad ćute i trpe ,a direktorke su sposobne da budu direktorke i kad su ćorave pa ne vide ni šta potpisuju.Bitno je da učenika ima dovoljno da se skola na zatvori, jer onda direktorka ide u razred. Ovako ,škola ima djece a direktorka foteljicu. Ministarstvo za k...a. Upropaštavaju kompletno obrazovanje. Kome je u interesu da budemo nepismen i zatupljen narod sa nepismenom djecom?
ОдговориИзбришиБило је у једној земљи сељака
ОдговориИзбришиОстаде школа без ђака
Тражила их директорка свуда
Да не би испала луда
Узе папир бели
написа роман цели
Поштар хитно писмо носи
Писмом се директорка поноси
Сад ће се у школи деца налазити
Директорка ће на њих пазити
Да опет ђаци не беже из школа
па да их нема године пола!
Поштована колегинице,
ОдговориИзбришинаписали сте одличан текст у ком су се многи пронашли. Идентичан случај имам у одељењу. Ученик не долази у школу месецима. Ако мајка ученика дође у школу једном у два месеца, каже да је болестан. Одбија кућну посету, а дете се игра свакодневно у дворишту. Случај је пријављен директору, правној и педагошко-психолошкој служби након првох неоправданох изостанака. Од тада (од 28. септембра 2016.), редовно је пријављивано. Али, правна служба није протоколисала ништа (став директора школе). Да ли је реч о мобингу, то мене не занима већ лице које ради на тим пословима. Оно што мене интересује је да секретар протоколише и да се покрене поступак.
Како нисам желео проблеме на послу, чекао сам, али упорно достављао у писаној форми обавештења и захтеве директору школе, правној служби и школском педагогу, одлазио у Центар за соц. рад и њих информисао о проблему, распитивао се у Дому здравља у ком су ми доктори рекли да дете није болесно и мајка повремено дође да моли за лажно оправдање, а родитељима упорно слао дописе. Наравно, почео сам слати свима и са повратницом, али неким се траг губи јер сам навео адресу школе, па су задржани по пријему и изгубљени. Зна се ко обавља те послове.
Дошао је крај фебруара месеца, а ништа од предатог није протоколисано. На састанцима Стручног већа разредне наставе редовно сам обавештавао о проблему и улазило је у Записник. На Наставничком већу сам тражио мишљење и решавање проблема пред крај првог полугодишта. Исто је пребацило проблем на директора. Остало је на томе...
У фебруару месецу, позвао сам инспекцију (али не инспектора који је задужен за нашу школу због сукоба интереса и родбинских односа, већ инспекцију из два најближа града), ШУ, Министарство. Речено ми је да у школи морају да ми заведу све и да се формира тим који ће се бавити случајем (директор, правна и педагошко-психолошка служба). Ако то не учине да их пријавим, што нисам желео јер у мени, бар мислим да постоји људскости и колегијалности. Пренето је све, али није учињено ништа.
Након губљења живаца и таквог става мојих претпостављених, рекао сам им да имају рок 24 часа да протоколишу ретроактивно оно што су добијали, имаче случај званично пријављујем инспекцији. У року од сат времена било је све заведено!
Значи МОЖЕ СЕ СВЕ! Први пут је званично пријављен случај (директор установе) - Служби за соц. рад.
Од тада све стоји, дете не похађа наставу, а знам да га морам превести у други разред и спремити ИОП за њега јер тако ,,кажу'' прописи.
Из свега закључујем:
- Одељењски старешина је дужан о свему известити писменим путем директора, правну службу и педагошко-психолошку службу.
- Све се мора протоколисати. Уколико се не чини, пријавити инспекцији и Школском одбору. Тежа повреда - директор установе.
- Редовно све износити на седницама Стручног већа и увек као доказ уписивати у Записник.
- Изнети проблем на Наставничком већу и тражити да уђе у Записник.
- Обавестити у лично име родитеље/старатеље и Центар за соц. рад, а од установе захтевати да то учини званично.
- Оформити тим (директор то чини).
- Припремати се за ИОП и превођење у други разред.
Уколико постоји проблем са каквим сам се сусретао, послати са ПОВРАТНИЦОМ допис просветној инспекцији. Уколико се ништа не предузме, Министарству.
Тиме сте све са себе ,,скинули''. Уколико неко оптужи учитеља, а поново нико не стане у вашу заштиту, следи приватна тужба и медији.
Увек сам за решавање проблема у обострану корист, али ако једна старана ради на штету друге, постоји начин.
Овим путем позивам и друге да пишу о свом случају, а колегиници се захваљујем на првом објављеном тексту о проблему са којим се сусрећемо свакодневно!
ДРУГИ ДЕО:
ОдговориИзбриши( Део документације који може значити колегама:
према члану 145 Закона о основама система образовања и васпитања
Поштовани,
обраћам Вам се писменим путем по питању евидентирања и поступања према Закону о основама система образовања и васпитања, Закона о раду, Статуту школе и Правилнику о оцењивању ученика у основној школи, а у вези случаја неоправданог изостајања са наставе ученика првог један разреда, XY , те очекиваног писменог одговора, одлуке директора установе на Молбу - ,,Досије XY'' по питању правдања изостанака те даљег вођења поступка.
Наиме, од 23.02.2017. године, у протоколисаној Молби, навео сам да очекујем писмени одговор директора установе по питању вођења евиденције и правдања изостанака у Законом предвиђеном року. Како сам у истом навео да не желим да се обраћам вишим институцијама за решавање проблема, због колегијалности и поштовања директора установе, а од поменутих сам усменим путем добио мишљење и савет, који сам пренео директору установе, правној служби и Стручном већу разредне наставе, то нисам ни учинио до 06.04.2017. године.
Али, како није уважен мој усмени предлог да се оформи Комисија (коју формира директор установе) у саставу:
- директор установе
- педагошко-психолошка служба
- правна служба
- и одељењски старешина
и нисам добио никакав писмени одговор на предате Молбе, још једном ћу замолити надлежне да поступе у складу са правима, обавезама и могућностима, а према Закону о основама система образовања и васпитања и о свим одлукама ме писменим путем обавесте у року утврђеним Законом, а у интересу детета и права и обавеза одељењског старешине прописаних горе наведеним Законом.
Напомињем да ученик XY није похађао наставу ни од мог последњег писменог обраћања директору школе. Комисија није формирана. Питање правдања изостанака и евдентирања у Дневнику рада нису решени, што повлачи моју одговорност и тежу повреду на раду, условљену неблаговременом решавању проблема и вођењу поступка Школе као институције, односно мојих претпостављених а према мојој благовременој пријави, што повлачи њихову одговорност.
ТРЕЋИ ДЕО:
ОдговориИзбришиКако је ученик повредио члан 112 горе наведеног Закона, одељењски старешина поступио према истом, благовремено реагујући усменим и писменим путем, надлежни нису благовремено поступили у сладу са чаном 45, 62, и 63. Како су то делом учинили тек након вишемесечног обавештавања од стране одељењског старешине, очекујем од надлежних конкретно:
- Да формирају комисију за разматрање случаја.
- Да директор установе у складу са Законом и својим овлашћењима донесе одлуку о правдању изостанака у првом полугодишту и делу другог полугодишта и дисциплинским мерама и да ми правна служба одлуке о поменутом достави писменим путем, протоколисано.
- Да се упорније ради на обавештавању виших институција и Центра за социјални рад, као и да се чешће позивају родитељи ученика на разговор.
- Да се, уколико директор установе донесе одлуке у интересу ученика и он буде преведен у други разред, почне са припремама за индивидуализован рад, а према члану 108 и члану 77 поменутог Закона.
Још једном истичем да проблем желим решити у оквиру школе и указујем надлежнима на члан 141 Закона, тачка 2, а из које прозилази повреда тачке 8 и тачке 13 – неодобравање протоколисања (завођења) Молби и Обавештења запосленог.
Поред поменутог се надам, пре свега као човек и колега да ће моји претпостављени ово обраћање схватити као добронамерно и пре свега људско и пријатељско јер им скрећем пажњу на радње које предстваљају повреду Закона. Сматрам да се проблем може решити у року од 48 часова, уколико се сви ангажују, ураде свој део посла, јер мислим да сви ми, а што је и један од услова за добијање лиценце, добро познајемо Прописе и одговорно радимо према истим.
У складу са Законом, чланом 145, молим Вас да ме писменим путем обавестите о донетим одлукама како бих могао потпуно обављати послове одељењског старешине и како бих несметано поступао у интересу детета (ученика), које очигледно има и имаће велики породични проблем у погледу школовања. Ваш писмени одговор на Приговор, очекујем у законом предвиђеном року (15) дана, до даљег поступања у складу са поменутим. )...
Neverovatno, ali istinito-uvek mislim da pisete bas o mojoj skoli! A to mi je, donekle, dokaz da se nesto iza brda valja, u sta mi nismo upuceni! Meni je odavno lose od svega ovoga!!!
ОдговориИзбришиU svakom slucaju, hvala sto ste i ovo podelili sa nama!