Доношењем новог Закона о основама система образовања и васпитања, постало је јасно да ће се министар питати за све, и да, уместо ка децентрализацији, идемо ка јачању једног центра моћи у сваком смислу. На опаску да је немогуће да министар познаје све кадрове у сваком селу и варошици у земљи, те да је веома ризично да се он лично пита за постављење сваког директора, министар је више пута у телевизијским наступима нагласио да му не пада на памет да злоупотребљава ту законску могућност, и да ће и те како уважавати мишљење школских одбора и наставничких већа. Више пута је тврдио да му овај члан закона пре свега омогућава да реагује уколико се по школама дешава нешто нерегуларно.
Наивни су поверовали.
Просветни радници, иако често јесу наивни, нису му поверовали ни реч.
Једна од првих школа која се нашла на удару и директно осетила последице ових одредби новог ЗОСОВ-а јесте Основна школа "Свети Сава" из Шапца.
ОШ "СВЕТИ САВА", ШАБАЦ
Ова школа је једина установа у Мачванском округу која се бави образовањем ученика са посебним потребама, и то кроз предшколско образовање, основношколско и образовање одраслих. Данас има нешто више од 60 ученика са тзв. комбинованим сметњама, од којих су ментално недовољна развијеност и психијатријске сметње најчешће. Наставно особље ове школе чине високо стручни просветни радници, школовани за рад са децом са посебним потребама - дефектолози, соматопед, логопед, професор за специјалну едукацију и рехабилитацију, професор физичког васпитања и кинезитерапеут, реедукатор психомоторике... Школа постоји четрдесетак година, а од 2005, донацијом Амбасаде Јапана и локалне самоуправе, добија своју зграду.
Постојање овакве школе је од изузетно великог значаја за сваку средину, јер се у њој ради са најосетљивијом групом деце. То су деца којој је очување дневне рутине од изузетне важности, коју промене узнемирују, која регресирају у ситуацијама које одступају од уобичајених. Племенити људи који са њима раде, и који осим стручне оспособљености морају имати и високо изражену емпатију, то одлично знају.
Ти наставници су већ данима у штрајку.
Штрајкују тако што ипак не враћају своје ђаке кућама, већ са њима раде радионичке активности уместо прописаног програма. Покушавају да се изборе за правду не нарушавајући рутину својих ученика и бринући о њиховој добробити.
Због чега су ови наставници приморани на штрајк?
Само и искључиво због демонстрације силе министра образовања, Младена Шарчевића.
ЈЕР МИНИСТАР ЈЕ ТАКО У МОГУЋНОСТИ
Дана 6. новембра 2017. године, претходна директорка школе је поднела оставку, коју је Школски одбор констатовао, и дан касније, након гласања Наставничког већа школе, обавестио Министарство просвете о предлогу кандидата за вршиоца дужности директора око кога су се наставници сагласили.
Након законског рока од осам дана, школа није добила одговор Министарства. Рад школе се ремети уколико нема руководиоца, нема особу која ће потписивати рачуне и организовати наставу и све остале активности школе. Због тога телефонски контактирају са Министарством. По наводима запослених, обављају разговор са Владимиром Коцићем из Одсека за правне послове. Занима их због чега је пробијен рок за постављање в.д. директора и добијају одговор да "још увек није готова листа". О "листи" - мало касније.
Школски одбор, у складу са својим овлашћењима, расписује конкурс за упражњено место директора школе, и спроводи га у складу за законом. На конкурс се пријављује само један кандидат, онај исти за кога се Наставничко веће школе изјаснило, подржало га и предложило за функцију в.д.
Сва конкурсна документација се, у складу са законом, прослеђује министарству.
Тада у школу стиже решење о постављењу вршиоца дужности директора, након што су сви рокови пробијени, након што је свемогући министар лично заказао и није поступио у складу са законом.
Мало појашњење:
По закону кандидата за директора предлаже Школски одбор.
Нема реченице која регулише предлагање вршиоца дужности директора, али се у правној пракси закон "старијег" преноси и на "млађе" у правном смислу.
Уколико би неко помислио да је ова рупа у закону настала случајно, постојање ЛИСТЕ укида сваку случајност.
ФАНТОМСКА ЛИСТА
Како министар просвете, колико год да је свемогући менаџер у образовању (а просветитељ и визионар свакако није), ипак не може да познаје кадрове у сваком граду, варошици и засеоку који има школу, саставио је листу кадрова подобних и погодних за обављање руководећих функција у школама.
Како?
Па сигурно не тако што је школама послао упитнике које су просветни радници попунили, или затражио неке документоване податке о успеху и залагању свих просветних радника, а онда међу њима одабрао најквалитетније.
Да јесте тако поступио, знао би да му се на листи не сме наћи особа коју је поставио за в.д. директора ОШ "Свети Сава" у Шапцу.
Да ли имамо права да сумњамо да је листа сачињена на основу политички обојених предлога који су стигли из страначких канцеларија широм Србије? И те како имамо! А на министру је да ову сумњу развеје тако што ће јавности објаснити критеријуме по којима је та фантомска листа састављена!
Са намером да помогну министру да у њиховом случају не начини огромну грешку, запослени из поменуте шабачке школе су у просторијама Министарства доставили обимну документацију о постављеној в.д. директорки, која недвосмислено показује да таква особа не може руководити школом. Документација је предата на руке бившем посебном саветнику министра, Милошу Благојевићу, који ју је проследио министру. Сада се министар не може позвати на недовољну обавештеност или дезинформисаност. Сада може само да ћути, што и ради.
ЕПИЛОГА НЕМА
У земљи у којој те кадија и тужи и суди, у којој нема независних институција и правне државе, у којој је јако важно демонстрирати силу у једином граду у којем на власти није СНС, могуће је да конкурс спроведен по закону ипак буде оборен. Уколико их буде мрзело да смишљају како то да учине, може и министар по сопственом нахођењу да не призна резултате конкурса ако "утврди" да би постављење одређене особе реметило рад школе.
Е, баш се о томе ради.
Кандидат са фантомске листе ремети рад ове школе.
У сукобу је са свим запосленима, са многим родитељима, против ње су покретани дисциплински поступци због занемаривања ђака и повреда радних обавеза.
Наставно особље је због именовања Александре Урошевић данима у штрајку.
Штрајкују сви осим особе која је примљена на одређено време, као њена замена.
Сви остали су сложни у штрајку уз огромну подршку родитеља.
Покренута је и петиција против политизације школе и угрожавања њеног рада, коју можете потписати овде. Потпишите је јер просветна власт управо оштри зубе на овој малој школи која је од изузетног значаја за средину у којој ради, а за шта министарство и ову власт није брига. Потпишите је јер се на фантомској листи налази и представник ваше средине. Ставите накратко прст на чело и замислите се над тим ко би то из вашег окружења могао бити. Ако мислите да је најбољи међу вама, немојте потписати, али прво мислите па онда одлучите.
И на крају, не верујте политичарима који се у кампањи сликају с децом.
Њих је за децу најмање брига.
Брига је наставнике ОШ "Свети Сава" у Шапцу, који и док штрајкују не дозвољавају да њиховим ђацима ишта фали!
Наивни су поверовали.
Просветни радници, иако често јесу наивни, нису му поверовали ни реч.
Једна од првих школа која се нашла на удару и директно осетила последице ових одредби новог ЗОСОВ-а јесте Основна школа "Свети Сава" из Шапца.
ОШ "СВЕТИ САВА", ШАБАЦ
Ова школа је једина установа у Мачванском округу која се бави образовањем ученика са посебним потребама, и то кроз предшколско образовање, основношколско и образовање одраслих. Данас има нешто више од 60 ученика са тзв. комбинованим сметњама, од којих су ментално недовољна развијеност и психијатријске сметње најчешће. Наставно особље ове школе чине високо стручни просветни радници, школовани за рад са децом са посебним потребама - дефектолози, соматопед, логопед, професор за специјалну едукацију и рехабилитацију, професор физичког васпитања и кинезитерапеут, реедукатор психомоторике... Школа постоји четрдесетак година, а од 2005, донацијом Амбасаде Јапана и локалне самоуправе, добија своју зграду.
Постојање овакве школе је од изузетно великог значаја за сваку средину, јер се у њој ради са најосетљивијом групом деце. То су деца којој је очување дневне рутине од изузетне важности, коју промене узнемирују, која регресирају у ситуацијама које одступају од уобичајених. Племенити људи који са њима раде, и који осим стручне оспособљености морају имати и високо изражену емпатију, то одлично знају.
Ти наставници су већ данима у штрајку.
Штрајкују тако што ипак не враћају своје ђаке кућама, већ са њима раде радионичке активности уместо прописаног програма. Покушавају да се изборе за правду не нарушавајући рутину својих ученика и бринући о њиховој добробити.
Због чега су ови наставници приморани на штрајк?
Само и искључиво због демонстрације силе министра образовања, Младена Шарчевића.
ЈЕР МИНИСТАР ЈЕ ТАКО У МОГУЋНОСТИ
Дана 6. новембра 2017. године, претходна директорка школе је поднела оставку, коју је Школски одбор констатовао, и дан касније, након гласања Наставничког већа школе, обавестио Министарство просвете о предлогу кандидата за вршиоца дужности директора око кога су се наставници сагласили.
Након законског рока од осам дана, школа није добила одговор Министарства. Рад школе се ремети уколико нема руководиоца, нема особу која ће потписивати рачуне и организовати наставу и све остале активности школе. Због тога телефонски контактирају са Министарством. По наводима запослених, обављају разговор са Владимиром Коцићем из Одсека за правне послове. Занима их због чега је пробијен рок за постављање в.д. директора и добијају одговор да "још увек није готова листа". О "листи" - мало касније.
Школски одбор, у складу са својим овлашћењима, расписује конкурс за упражњено место директора школе, и спроводи га у складу за законом. На конкурс се пријављује само један кандидат, онај исти за кога се Наставничко веће школе изјаснило, подржало га и предложило за функцију в.д.
Сва конкурсна документација се, у складу са законом, прослеђује министарству.
Тада у школу стиже решење о постављењу вршиоца дужности директора, након што су сви рокови пробијени, након што је свемогући министар лично заказао и није поступио у складу са законом.
Мало појашњење:
По закону кандидата за директора предлаже Школски одбор.
Нема реченице која регулише предлагање вршиоца дужности директора, али се у правној пракси закон "старијег" преноси и на "млађе" у правном смислу.
Уколико би неко помислио да је ова рупа у закону настала случајно, постојање ЛИСТЕ укида сваку случајност.
ФАНТОМСКА ЛИСТА
Како министар просвете, колико год да је свемогући менаџер у образовању (а просветитељ и визионар свакако није), ипак не може да познаје кадрове у сваком граду, варошици и засеоку који има школу, саставио је листу кадрова подобних и погодних за обављање руководећих функција у школама.
Како?
Па сигурно не тако што је школама послао упитнике које су просветни радници попунили, или затражио неке документоване податке о успеху и залагању свих просветних радника, а онда међу њима одабрао најквалитетније.
Да јесте тако поступио, знао би да му се на листи не сме наћи особа коју је поставио за в.д. директора ОШ "Свети Сава" у Шапцу.
Да ли имамо права да сумњамо да је листа сачињена на основу политички обојених предлога који су стигли из страначких канцеларија широм Србије? И те како имамо! А на министру је да ову сумњу развеје тако што ће јавности објаснити критеријуме по којима је та фантомска листа састављена!
Са намером да помогну министру да у њиховом случају не начини огромну грешку, запослени из поменуте шабачке школе су у просторијама Министарства доставили обимну документацију о постављеној в.д. директорки, која недвосмислено показује да таква особа не може руководити школом. Документација је предата на руке бившем посебном саветнику министра, Милошу Благојевићу, који ју је проследио министру. Сада се министар не може позвати на недовољну обавештеност или дезинформисаност. Сада може само да ћути, што и ради.
ЕПИЛОГА НЕМА
У земљи у којој те кадија и тужи и суди, у којој нема независних институција и правне државе, у којој је јако важно демонстрирати силу у једином граду у којем на власти није СНС, могуће је да конкурс спроведен по закону ипак буде оборен. Уколико их буде мрзело да смишљају како то да учине, може и министар по сопственом нахођењу да не призна резултате конкурса ако "утврди" да би постављење одређене особе реметило рад школе.
Е, баш се о томе ради.
Кандидат са фантомске листе ремети рад ове школе.
У сукобу је са свим запосленима, са многим родитељима, против ње су покретани дисциплински поступци због занемаривања ђака и повреда радних обавеза.
Наставно особље је због именовања Александре Урошевић данима у штрајку.
Штрајкују сви осим особе која је примљена на одређено време, као њена замена.
Сви остали су сложни у штрајку уз огромну подршку родитеља.
Покренута је и петиција против политизације школе и угрожавања њеног рада, коју можете потписати овде. Потпишите је јер просветна власт управо оштри зубе на овој малој школи која је од изузетног значаја за средину у којој ради, а за шта министарство и ову власт није брига. Потпишите је јер се на фантомској листи налази и представник ваше средине. Ставите накратко прст на чело и замислите се над тим ко би то из вашег окружења могао бити. Ако мислите да је најбољи међу вама, немојте потписати, али прво мислите па онда одлучите.
И на крају, не верујте политичарима који се у кампањи сликају с децом.
Њих је за децу најмање брига.
Брига је наставнике ОШ "Свети Сава" у Шапцу, који и док штрајкују не дозвољавају да њиховим ђацима ишта фали!
Po novom Zakonu malo je drugačije. (Član 133) Naime, organ upravljanja obrazuje komsiju za izbor direktora. Komisija sačinjava izveštaj o sprovedenom postupku za izbor direktora, koji sadrži dostavljenu dokumentaciju kandidata i potrebna mišljenja i dostavlja ih organu upravljanja u roku od osam dana od dana završetka postupka.
ОдговориИзбришиOrgan upravljanja, na osnovu izveštaja, sačinjava obrazloženu listu svih kandidata koji ispunjavaju uslove i predlog za izbor direktora, koje zajedno sa izveštajem Komisije, dostavlja ministru u roku od osam dana od dana dostavljanja izveštaja Komisije.
Ministar u roku od 30 dana od dana prijema dokumentacije iz stava 17. ovog člana, vrši izbor direktora ustanove i donosi rešenje o njegovom imenovanju, o čemu ustanova obaveštava lica koja su se prijavila na konkurs.
E, sad, nemam pojma da li postoji i fantomska lista.
Школа је све спровела у складу са новим Законом.
ИзбришиČime ministar pravda svoju odluku? I da li uopšte pravda?
ОдговориИзбришиЗар он некада правда своје одлуке?
Избришиovo pitanje sam postavila sebi jer ishod nije normalan
ИзбришиNisam bas razumela sta se to zamera novoj dir? Koliko vidim jedini koji ometaju rad su zaposleni koji nece da rade, a ispastaju deca koja se koriste kao sredstvo za manipulisanje
ОдговориИзбришиЧудо сте то видели, а нисте видели да пише да наставници ниједно дете нису вратили кући, да имају огромну подршку родитеља (то је ваљда довољно да се види и да нема манипулације децом), а најчудније ми је то што вам је пало на памет да је пре проблем у СВИМ наставницима, него у једној в.д. директорки.
ИзбришиAnonimna, VD direktora se zamera što je bila učesnik u horizontalnom mobingovanju u ustanovi, vršila pritisak na učenike škole da lažno svedoče protiv drugih nastavnika, fotografisala školsku evidenciju i podatke o učenicima i potom ih javno objavljivala, ostavljala učenike same u učionici, zbog čega je došlo do povreda glave nekih od njih, za šta postoji lekarska dokumentacija... Želite li još, ili Vam je ovo dovoljno?
ОдговориИзбриши